تبلیغات
مرجع معرفی و بررسی ماشین ها - رانا بخرم یا تیبا (مینیاتور)

مترجم سایت

مرجع معرفی و بررسی ماشین ها
معرفی و بررسی ماشین های بازار
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


تاسیس:88.8.8 هجری شمسی
تبلیغات در این بلاگ 100% رایگان است.
تبادل لینک میکنیم
نویسنده میپذیریم
اشکان اسلام زاده

مدیر وبلاگ : اشكان اسلام زاده

 

 


نكته اینجاست كه به تازگی نه ایران‌خودرویی‌ها و نه سایپایی‌ها هیچ كدام همدیگر را رقیب خود ندانسته و معتقدند از این به بعد باید پنجه‌در‌پنجه رقبای خارجی یعنی همان‌هایی كه این روزها بحران مالی‌شان سر به فلك زده، بیندازند.

هر چند این دو خودروساز وطنی دیگر علاقه‌ای به مقایسه محصولات خود با هم ندارند اما برخلاف میل آنها ستون حق انتخاب امروز را به نورسیده‌های این دو یعنی مینیاتور سایپا و رانای ایران‌خودرو كه البته چشم بازار تا اواخر امسال به جمال آنها روشن نخواهد شد، اختصاص داده‌ و انتخاب را به شما واگذار كرده‌ایم.
ابتدا به رسم احترام هم كه شده از نورسیده ایران‌خودرو شروع می‌كنیم. رانا كه ایران‌خودرویی‌ها آن را دومین برند صنعت خودرو كشور می‌دانند و سایپایی‌ها، سومین، تا دلتان بخواهد موتور دارد. از EF7 گرفته تا TU5، كه ظاهرا هر جا از یكی كم بیاید آن یكی روی رانا سوار خواهد شد. از آنجا كه موتور EF7 شانس بیشتری برای نشستن بر سینه رانا دارد، امروز مشخصات فنی این موتور را بررسی می‌كنیم. موتوری كه با حجم 1600 سی‌سی خود، 103 اسب‌بخار در حالت گازسوز و 113 اسب‌بخار در حالت بنزین‌سوز قدرت تولید می‌كند. این در حالی است كه مینیاتور تنها یك گزینه موتوری داشته و با توجه به حجم 1500 سی‌سی آن 80 اسب‌بخار قدرت به تولید می‌رساند. اگر از احوال سرعت این دو جویا باشید، باید گفت مینیاتور در این زمینه گوی سبقت را از رانا ربوده، به نحوی كه پشت فرمان آن می‌توان تا مرز 200كیلومتر در ساعت گاز داد، (البته به گفته سایپایی‌ها)، اما با رانای مجهز به موتور EF7 باید به حداكثر سرعت 181كیلومتر در ساعت رضایت دهید.
شتاب صفر تا 100 مینیاتور هنوز به بیرون درز نكرده، اما آن طور كه در كاتالوگ «رانا» آمده، این محصول در عرض 5/10 ثانیه به این شتاب می‌رسد.
اما به اشتهای این دو بپردازیم. رانا با موتور EF7 خود در هر صد كیلومتر سیكل تركیبی 7/6لیتر بنزین می‌بلعد در حالی كه مینیاتور در همین سیكل، دو دهم لیتر كمتر سوخت مصرف می‌كند؛ یعنی 5/6لیتر در هر صد كیلومتر. هم مینیاتور و هم رانا قابلیت عرضه به صورت دنده اتومات را داشته و در مدل‌های بیس خود از سیستم ترمز ABS بهره می‌برند. این در حالی است كه می‌توان‌ ایربگ را نیز به عنوان آپشنی ایمن روی این دو نصب كرد.

شیشه بالابر برقی، فرمان هیدرولیك و كولر گازی جزو امكانات رفاهی مینیاتور و رانا به حساب می‌آید. یادتان باشد، اگر خدای ناكرده در معرض تصادف با رانا قرار گرفتید، چندان نگران نباشید چراكه این خودرو به ایمنی عابر پیاده مجهز است. به هر حال امتحان آن ضرر ندارد.

اما نكته دیگر درباره این دو نورسیده صنعت خودرو كشور اینكه، هر دو لقب برند ملی را یدك كشیده و در عین حال به هیچ وجه بی‌شباهت به همتایان خارجی خود نیستند. مینیاتور كه مخلوطی از ریو و پراید به حساب می‌آید و رانا هم كه آدم را به یاد پژو 206 صندوق‌دار می‌اندازد! به هر حال جدای از اینها آن طور كه ایران‌خودرویی‌ها وعده داده‌اند، رانا با قیمت 5/10 تا 12میلیون تومان روانه بازار می‌شود و مینیاتور هم بنابر اعلام سایپایی‌ها، قیمتی برابر با «10میلیون منهای 10هزار تومان» دارد.





نوع مطلب : اتومبیل، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
اشكان اسلام زاده
جمعه 14 خرداد 1389
جمعه 3 آذر 1396 05:04 ب.ظ
وبلاگ شیرین! من آن را پیدا کردم در حالی که گشت و گذار در اطراف یاهو اخبار.
آیا شما هر گونه راهنمایی در مورد چگونگی ثبت نام در اخبار یاهو دارید؟
من برای مدتی تلاش کرده ام اما هرگز به نظر نمی رسد که آنجا بمانم!
خیلی ممنون
سه شنبه 30 آبان 1396 07:10 ب.ظ
Heya این نوع از موضوع نیست، اما من تعجب می کنم که آیا وبلاگ ها از ویراستاران WYSIWYG استفاده می کنند و یا اگر شما باید به صورت دستی با کد
HTML من بلافاصله شروع به وبلاگ کردم، اما هیچ دانش برنامه نویسی ندارم، بنابراین می خواستم از کسی که تجربه دارد، راهنمایی بگیرم.
هر گونه کمک خواهد شد بسیار قدردانی!
شنبه 13 آبان 1396 06:37 ب.ظ
پست بسیار زیبا من به سادگی وبلاگ خود را تکان دادم و خواستم
به ذکر است که من واقعا دوست دارم گشت و گذار در اطراف پست های وبلاگ شما.
در هر صورت من برای خوراک RSS شما اشتراک می کنم و امیدوارم شما باشید
خیلی زود یک بار نوشتی
پنجشنبه 16 شهریور 1396 04:07 ق.ظ
Peculiar article, totally what I needed.
سه شنبه 6 تیر 1396 11:23 ق.ظ
Precisely what I was looking for, regards for putting up.
دوشنبه 5 تیر 1396 04:50 ب.ظ
بسیار core از خود نوشتن در حالی که صدایی دلنشین اصل آیا نه کار خوب با من پس از برخی از زمان.

جایی درون جملات شما قادر به من مؤمن اما فقط برای کوتاه
در حالی که. من این مشکل خود را با فراز در منطق
و یک ممکن است را خوب به کمک پر همه کسانی شکاف.

در این رویداد شما که می توانید انجام من خواهد مطمئنا تا پایان مجذوب.
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 03:24 ب.ظ
Hello, i think that i saw you visited my web site so i came to
“return the favor”.I am attempting to find
things to enhance my web site!I suppose its ok to use some of your ideas!!
یکشنبه 24 اردیبهشت 1396 09:46 ب.ظ
Hello there! I know this is kind of off topic but I was wondering which blog platform are you using
for this site? I'm getting fed up of Wordpress because I've
had problems with hackers and I'm looking at alternatives
for another platform. I would be fantastic if
you could point me in the direction of a good platform.
چهارشنبه 30 فروردین 1396 05:00 ق.ظ
An intriguing discussion is definitely worth comment. I do believe that you
ought to publish more about this subject matter, it may not
be a taboo subject but typically folks don't speak about such issues.
To the next! Kind regards!!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی

Google

در این وبلاگ
در كل اینترنت
کد جستجوگر گوگل
blog
سیستم افزایش آمار مجیک
آمار وبمستر ها آماده انتقال باشند

به سایت ما خوش آمدید
کلیه حقوق این وبلاگ برای مرجع معرفی و بررسی ماشین ها محفوظ است